Model trajnostne mobilnosti
Niko Lazovič
doc. mag. Polona Filipič, MArch Bi
doc. Primož Hočevar
asist. Sinan Mihelčič
Projekt se nahaja v občini Šentjernej, na jugovzhodu Slovenije. V analizi migracij že obstoječih transportnih povezav ugotovimo, da se 50 – 60% ljudi iz Šentjerneja vozi v službo v Novo mesto, Krško ali Brežice. Večinoma potujejo z avtomobili in v manjši meri z avtobusi. Direktna povezava s Krškim ne obstaja. V mestu se nahajata še dve manjši avtobusni postajališči, ena v smeri proti Brežicam in druga proti Novemu mestu. Šolski minibusi prevozijo 103 otroke iz skupaj 50 manjših krajev.
Analiza posamezne lokacije pokaže, da je za namen vzpostavitve trajnostne mobilnosti v Šentjerneju, ključno avtobusno postajališče v obeh smereh, v središču kraja ter zbirno parkirišče park ‘n’ ride izven centra, ob vpadnici. Znotraj mesta se predlaga zmanjšanje prometne hitrosti vozil na 30 km/h, kar pomeni urejanje javnih površin in cest, ki so prednostno namenjene pešcem in kolesarjem.
Koncept avtobusnega postajališča omogoča zasnovo različno velikih postajališč, z raznolikimi vsebinami (prodaja, sedišča, sanitarije, lokal, kolesarnica) pod enako oblikovano streho, ki daje izbranim lokacijam in mestu prepoznavnost ter omogoča modularno širitev in krčenje objekta.
- Bobrov park
- Češnjev trg
- Dom skupnosti
- Gozd kontemplacije
- Hiša kulture in mladih
- Hiša športa
- Med Gorjanci in Krko
- Misli in zamisli
- Model trajnostne mobilnosti
- Park na meandru
- Plavajoča hiša
- Podeželski hotel
- Pot med Gorjanci in Krko
- Pot ob Krki
- Pridelaj predelaj prodaj v soseski
- Skupnostna hiša
- So-naravno so-bivanje
- Soseska Eruditio
- Soseska kreativne protiurbanosti
- Soseska med vinogradi
- Soseska priložnosti
- Soseska Turopolje
- Soteska
- Srečišče generacij
- V času odsotnosti
- V sodelovanju z naravo
- Vsepark
- Zdravstveni dom Kaval
- Zelena nit