(Re)built nature

Hana Videmšek, Nika Jeromel, Kaja Šimičić

Mentor/-ica: prof. Mojca Gregorski

Demonstrator: Špela Kranjec

Otroci se v vrtcu prvič srečajo s širšo okolico, naravo in skupnostjo. Ključnega pomena je, da so obdani s stimulativnim okoljem, saj so v zgodnji starosti do 6. leta najbolj dovzetni za sprejem znanja preko izkušenj iz okolice. “Učenje z delovanjem” (ang. learning by doing) je vodilna misel projekta, ki se osredotoča na to, da otrok preko izkustvene refleksije doživljajev pride sam do spoznanj in abstraktnega razumevanja okolice skupaj s praktičnim znanjem. Ker ima narava v življenju Mozambičanov tako pomembno vlogo, ji posebno spoštovanje izkažemo z atrijsko zasnovo, ki ohrani dele parcele nedotaknjene. Znotraj programa se nahajajo trije različni atriji – družabni atrij, sadovnjak in mirni atrij. Ti različno veliki otoki nespremenjene narave ponujajo bogat spekter materialov in meril. Atriji in programi se vežejo na glavno povezovalno pot, s katere se odpira pogled skozi notranjost stavbe proti naravi. Glavni opečni zidovi so vzporedni povezovalni poti in zaradi svoje smeri povezujejo prostore vzdolž lokacije. Pravokotno na te stene so za razmejitev prostorov postavljena nenosilna bambusova senčila in perforirane opečne stene, ki ustvarjajo zanimive ambiente z igro svetlobe. Različne višine streh prispevajo k raznolikosti zaprtih prostorov in omogočajo naravno prezračevanje.

#tradicionalni materiali in tehnike gradnje #elementi: zemlja, voda, zrak, ogenj #stavbe za vzgojo in izobraževanje

icon-prev
icon-next