Knjižnica in kulturni dom pred katedralo

Amina Emušić, Oskar Divjak

mentor/-ica: izr. prof. Mihael Dešman, u.d.i.a.

demonstrator/-ka: Maja Cvelbar, abs.arh., Lucija Draginić, abs.arh.

asistent/-ka: Vlatka Ljubanović u.d.i.a

Ideja izhaja iz zgodovinske identitete kraja. Naselje je stopilo v zgodovino leta 1140 z ustanovitvijo benediktinskega samostana Gornji Grad, ki je leta 1461 prešel pod ljubljansko nadškofijo in po volji ljubljanskih škofov postal njihova rezidenca. V zapiskih iz leta 1349 je kraj omenjen kot trg Rore. Leta 1772 je bila cerkev zgrajena v današnji podobi in tako še danes ta mogočna arhitektura, z največjo prostornino  med slovenskimi cerkvami, obvladuje širšo okolico.

Najina arhitektura se podredi cerkvi z umikom izpred osi njenega razgibanega baročnega pročelja. V osi cerkve urediva trg v merilu velike katedrale. Knjižnico in kulturni dom povezuje most pod katerim se nadaljuje cerkveni trg v kulturni trg med objektoma. Ravbarjev trg zaznamuje kontrast med zelenimi površinami na robu in tlakovanjem, ki se nadaljuje pod mostom na Mavričev trg. Ta s svojo kvadratno površino ponuja prostor raznim prireditvam. Dodatno obiskovalce pritegne kavarna, ki se odpira na trg.
Objekta z velikimi zastekljenimi površinami komunicirata, uporabnikom omogočita medsebojno spogledovanje preko širine trga.

Arhitekturna rešitev skuša poudariti zgodovinsko identiteto, dostojanstvo baročne cerkve in sodobno gradnjo v lesu.

#stavbe za kulturo in prireditve #trg #javni prostor

icon-prev
icon-next